Comhem frågar kunderna, om de fått tillräckligt med reklam!

Jag ringde Comhems kundtjänst igår och då fick jag under röstvalet möjligheten att delta i en kundnöjdhetsmätning. Jag svarade ja, ibland misstänker jag att man kommer fram snabbare i telefonkön då. Nåväl, jag fick mitt ärende avklarat och blev sen uppringd av en dator, som ställde bara två eller tre frågor!

Den första och enda frågan om handläggaren, var om hon hade kompetens att hjälpa mig.

Jag blev mycket förvånad. En sak är att ha kompetens. Jag kan tänkta mig ett antal följdfrågor, användes kompetensen bra? Var personen tydlig i sin kommunikation. Kunde hon förklara bra? Begrep hon vad jag sade? Hade hon bra servicekänsla. Hur var samtalet i sin helhet och så vidare.

Men det var vara två, eller tre frågor. Nästa fråga var om jag hade fåt erbjudanden om Comhems tjänster!

Com hem använder alltså sina kunders tid, för att ta reda på, inte om de bemötts på ett bra sätt, utan om de fått tillräckligt med reklam!! Det ger ingen pluspoäng i min kundnöjdhet!

Jan Roostal
säljer sökmotoroptimerade hemsidor

This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

Kommentera